Hjärtat eller hjärnan??



Ja ibland känns livet svårt när man insett att man oftast litar på magkänslan eller för att man alltid ställer upp och gör vad som förväntas av en.
Mycket för att man vill att alla ska vara nöjda, även om det innebär att man får ställa sig själv åt sidan.

Precis en sådan person är jag, om något förväntas av mig då gör jag det vare sig jag vill eller ej.
Är även en sådan person som har svårt att säga nej, då jag känner mig taskig.
Men dom senaste månaderna har jag börjat att värdera mig själv lite mer och börjat tänka på vad jag vill och vad jag känner.

Och just nu är jag i en sådan situation, inte där hjärtat säger en sak och hjärnan en annan utan där hjärtat säger en sak men riskerar att såra hjärtan....
Så vad ska man göra??
Ska man lita till sig själv för en gångs skull och göra det jag verkligen känner för eller ska jag fortsätta att vara rädd att såra någon och vara andra till lags??

Nu när man skriver ner det såhär känns valet ganska klart, men det ska vågas att ta det där steget också....

Oj detta var nog det längsta inlägget på länge, tror jag behövde att skriva av mig.
Nu ska jag börja jobba på att ta det där steget =)

Tur att jag har värdldens bästa sambo som stöttar mig i vått och torrt, så otroligt lycklig lottad!!




Kommentarer
Postat av: D

Men jag förstår inte, du umgås ju hela dagen med en falsk person. Som har snackat så mycket skit om dig. Hur du ser ut (att du ser ut som en man), ditt hår, din familj, din uppväxt, hur du sköter ditt jobb, att du inte har några riktiga vänner egentligen osv. Men som sagt Kamilla. Du är en snäll person och jag förstår att du står kvar. Men skulle du innerst inne veta vad denna person säger om dig hade det inte varit din vän idag. Tror du är för stark för det. Även att hon önskar att du hade dött eller blivit gravid. För att få bort dig från jobbet.Alla vet precis allt skit hon har sagt om dig, förutom du. Men hon har ju vunnit över dig, för nu har hon den platsen hon var ute efter. Enligt henne om man frågar henne idag, så är ni inte vänner. Konstigt va? Jag tycker bara synd om dig.

2010-05-07 @ 10:44:10
Postat av: Milla

Bitter V?? För att DU inte har några vänner & inte lyckas förstöra för M när hon tagit din plats??

Sorry men detta köper jag inte, fint också att Du inte kan stå för vem du är när du är sååå mån om mig.

Lr vänta jag kanske ska kalla dig Maria? ;-P

2010-05-07 @ 11:12:07
URL: http://milloz.blogg.se/
Postat av: Milla

lr Anna? Du brukar ju bytat namn beroende på vem du terrar =)

2010-05-07 @ 11:20:29
URL: http://miilloz.blogg.se/
Postat av: Anonym

V? Du känner mig bra, men det finns väl bara en d som du har jobbat med? Det här är kul, jag vet inte vem som är mån om dig?

2010-05-07 @ 11:23:59
Postat av: D

Så vitt jag vet har jag väl aldrig haft en plats hos dig?

2010-05-07 @ 11:26:10
Postat av: Milla

Jaha Grattis Denise jobbar du också på Maze, kul!!

2010-05-07 @ 11:30:55
URL: http://milloz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är smart

2010-05-07 @ 11:34:14
Postat av: Malinvg

Nej men vänta..... du tog väl v´s plats Kamilla? och jag Peters? Det var väl så planen var från början iaf? Det hade iofs vart lättare att döda dig men det känns bra att jag höll tillbaka!



// Malin your best friend ;)

2010-05-07 @ 11:50:20
Postat av: Karin Lönnholm

Men gud är detta fnas igång igen!

Du är bara ett stort jävla skämt "Denice"



Man kan gott säga att: Din pappa skulle ha runkat den dagen du blev till o lagt satsen i handfatet =)

2010-05-07 @ 12:06:25
URL: http://karinlonnholm.blogspot.com/

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0