Sockervadd & pirr i magen


Är nästa fortfarande mätt efter gårdagens pizza men guuuud söö gööött d var!!
Jag skulle väl ljuga om jag sa att jag var grym på att baka höhö.
Så 1:a degen jag gjorde vart bara till att slänga, om vi säger som så här den hade väl inte riktigt jäst som den skulle ;-)

Sen hittade jag ett nytt recept som skulle gå snabbt & smidigt utan jäst. Lite smaklöst för min skull men Terje älskade det.

Testa vett ja:

4 dl vetemjöl
½ tsk salt
½dl olivolja
2 tsk bakpulver
1½ dl mjölk/fil/youghurt

Det här är ett jättebra snabbrecept för en spontan pizza!Blanda de torra ingredienserna först, häll sen i filen och bearbeta till en bra smidig deg.



Just nu sitter jag och dricker mitt morgon kaffe lite sent men vem fan har en tid och passa. Var på apoteket i morse för att höra om dom rekommenderade just något speciellt mot benhinneinflammation.

Tanten på apoteket: - Vila
No shit, tack för tipset, det hade jag verkligen ingen aning om. Vilken dumskalle!!

Men fick ett tips om vulcanskydd på i ca 3v, så det kommer jag att köra plus att jag käkar diklofenak lr hur det stavas. Måste bli frisk så att jag kan börja springa, har ju anmält mig till tjejmilen som går av staplen den 5:e sept, problemet är bara att jag ALDRIG sprungit så långt....

Någon som ställer upp frivilligt för att träna mig?
Hahaha....

Nä nu ska jag dricka upp mitt kaffe, slänga mig in i duschen, bestiga mitt klädberg, käka mina piller och traska iväg för lite marknadsfrossa.
Undra bara vart solen blir av vi hade bbestämt att vi skulle gå tillsammans, nåja vi kanske ses där då!
Vem säger Nej till langos, marknadsgodis och att köpa massa onödiga saker som bara finns på marknad?

Ja inte är det jag iaf!!






GOD MORGON SVERIGE!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0