The Life with a big f*cking L

Förändringar!

Ja för att människan ska utvecklas och må bra krävs förändringar. Men det är bara DU själv som kan se till att det sker en förändring.
Ofta är det inte dom stora förändringarna som gör nytta utan dom små.
Ungefär som gör samma få samma! 
Är du nöjd som det är just nu fortsätt om inte gör en förändring.

Jag har en tendens att reta mig lite på folk som klagar över att deras liv är så tråkigt, att dom är så tjocka eller att dom är trötta på sitt jobb.

Mitt liv är tråkigt: Men om ditt liv är tråkigt se till at ta reda på vad som gör det roligt till en början och försök få in det i din vardag.

Jag är så tjock: Ja men vem kan hjälpa dig med det? Precis bara du själv men däremot krävs det en riktig ansträngning och ett engagemang. Jag vet för jag har varit där många gånger men när jag väl bestämde mig så gick det.

Jag är så trött på mitt jobb: Varför sökte Du jobbet från början försök hitta tillbaka till det. Annars byt jobb och sluta klaga!

Så varför springer vi människor och klankar ner på andra när dom ser bra ut eller har ett bra liv när vi själva bara låter oss förfalla??


En fråga som jag tycker ALLA jävla människor lär ställa till sig själva!!



Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0