Speak up!!

Ja en del människor är då noga med att påpeka att dom är väldigt rakt fram och säger precis vad dom tycker och tänker. Men gör dom verkligen det när det väl kommer till krita?
Eller gör dom som dom flesta andra människor, väntar in i det sista innan dom själva exploderar innan dom säger något? Och att dom då kanske tar i mer än vad en annan person skulle göra?
Är det i så fall att vara väldigt rak fram?
Det tycker inte jag, tvärtom det sårar den människan som får sig en avhyvling ännu mer än att säga till direkt när något är fel!
Detta är något som jag jobbat med hela året. Att säga ifrån direkt istället för att bara rycka på axlarna(inte lätt men försöker), vilket innebär att man känner sig utnyttjad på många sätt fast egentligen så är det ju faktiskt jag som säger att det är ok eftersom man själv inte säger ifrån. Även bara jag som mår dåligt av att göra något som jag inte vill bara för att vara snäll.
Håller även på att planera mitt 2012 som jag verkligen ska se till att göra till mitt år då detta varit ett tufft år på många sätt och vis.
Man har verkligen märkt av vilka som finns där för en när man verkligen behöver det och inte bara när allt är bra. Har även lärt mig att hur mycket man än försöker så kan man inte hjälpa människor som inte vill bli hjälpta, utan det tar bara en massa onödig energi från en själv. Och att man alltid ska avsluta något innan man börjar på något nytt. Även att mitt hem numera är i Västerås.
Så nu är det dags att kasta bort backspeglarna och bara blicka framåt =)
2012 kommer bl.a innehålla : Ge fan i människor som inte bjuder till själv, att bara göra det som jag vill inte som någon annan vill, påbörja aldrig något som du inte tror dig komma att avsluta, hitta mitt inre jag & fixa iordning mitt hem med allt vad det innebär!!





Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0